CLARIN informatiesessie digitale taalmaterialen en -tools

In samenwerking met het Ghent Centre for Digital Humanities organiseert het Instituut voor de Nederlandse Taal (INT) een informatiesessie over een infrastructuur die digitale taalmaterialen en tools via een enkele login beschikbaar stelt voor wetenschappers en studenten (uit de sociale en de menswetenschappen), nl. de CLARIN-infrastructuur (Common Language Resources and Technology Infrastructure, clarin.eu).

Deze infosessie wordt georganiseerd om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met CLARIN en voor iedereen die geïnteresseerd is in digitale taalmaterialen en het gebruik ervan voor onderzoek.

De onderwerpen die aan bod komen zijn:

• De infrastructuur en services van CLARIN
  • De rol van het INT als CLARIN Centre
  • Taalmaterialen en tools voor onderzoek in de sociale en de menswetenschappen

De informatiesessie vindt plaats op maandag 7 mei van 13u30-15u30 in het Library Lab van de Faculteitsbibliotheek Letteren & Wijsbegeerte. Deelname is gratis.