Bent u geschiedenisleraar eerste jaar? Help ons via een kort interview!

Het project Cune-IIIF-orm heeft als doel de rijke geschiedenis van Mesopotamië en het bijbehorende erfgoed toegankelijk te maken voor een breed publiek via een digitale wetenschappelijke editie en een virtuele tentoonstelling, ondersteund door pop-up tentoonstellingen. We willen hierbij diverse doelgroepen betrekken. Om dit project succesvol vorm te geven, zoeken we naar belanghebbenden die bereid zijn om deel te nemen aan een interview. Hierbij richten we ons in de eerste plaats op geschiedenisdocenten die lesgeven in het eerste jaar.

Bent u geschiedenisleerkracht in het eerste jaar van het middelbaar? Bent u bereid om via interview van dertig minuten ons project te helpen? Dit interview kan plaatsvinden digitaal of fysiek. Uw ervaring in het onderwijs is enorm waardevol, en kan ons helpen om les- en bronmateriaal te ontwikkelen dat leerlingen in staat stelt Mesopotamië en spijkerschrifttabletten op een boeiende en digitale manier te ontdekken. 

Door deel te nemen aan dit project draagt u bij aan de ontwikkeling van een project dat niet alleen het belang van de assyriologie als academische discipline onderstreept, maar ook zorgt voor een bredere toegankelijkheid van Mesopotamisch erfgoed. Zo hopen wij dat de rijkheid van dit erfgoed ook de lessen geschiedenis kan bereiken - via een op maat voor u gemaakte digitale hulpbron. 

Bent u geïnteresseerd in een deelname aan een interview van dertig minuten? Neem dan contact op via Lise.Foket@UGent.be 

Meer informatie over het project: https://www.kmkg-mrah.be/nl/scientific-research/cune-iiif-orm